Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.markabeauty.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym lub Serwisem Internetowym”).
Właścicielem Sklepu Internetowego i jednocześnie administratorem danych osobowych jest MARKA BEAUTY MARIA SOKÓLSKA, NIP: 7872140833, REGON: 523692409, adres e- mail:sklep@markabeauty.pl , zwany dalej również „Administratorem”.
Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
(1) przetwarzane zgodnie z prawem;
(2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
(3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
(4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz
(5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna
Kiedy zbierane są dane osobowe? |
Jakie dane osobowe są pobierane? |
W jakim celu? |
Podstawa prawna |
rejestracja Konta Klienta w Sklepie Internetowym |
imię i nazwisko; |
w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania nim |
niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
składanie zamówienia w Sklepie Internetowym |
imię i nazwisko; |
w celu wykonania umowy sprzedaży |
niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
korzystanie z usługi formularza kontaktowego w Sklepie Internetowym |
imię i nazwisko; |
w celu wykonania umowy świadczonej drogą elektroniczną |
niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi formularza kontaktowego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) |
Podczas korzystania ze Sklepu internetowego mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
Przekazanie w/w danych osobowych do jest dobrowolne, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych w procesie uniemożliwia zawarcie i realizację umowy, a także kontakt z Klientem.
Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane?
Dane osobowe przekazywane są dostawcom usług, z których Administrator korzysta w związku z prowadzeniem Sklepu. Są to m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w Serwisie, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych, firmy kurierskie i pocztowe, firmy dostarczające usług płatniczych etc.
W przypadku skierowania żądania Administrator udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Dane osobowe Klientów przechowywane są:
a) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
b) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
Czy dane osobowe przekazywane są do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych?
Dane osobowe mogą być przekazywane państw trzecich lub organizacji międzynarodowej (czyli poza Europejski Obszar Gospodarczy – EOG).
Przekazywanie danych do krajów, które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ich ochrony, podlega jednemu z poniższych odpowiednich zabezpieczeń zgodnie z RODO w celu zagwarantowania odpowiedniej ochrony danych osobowych Klienta:
– standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską na mocy art. 46 ust. 2 RODO,
– Tarcza Prywatności UE-USA w przypadku przekazywania danych podmiotom z siedzibą w Stanach Zjednoczonych.
Jakie uprawnienia przysługują Klientowi w związku z przetwarzaniem danych osobowych?
W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych Klientowi przysługują następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
- prawo do przenoszenia danych
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę wyraziłeś,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Co to są cookies i czy Serwis korzysta z plików cookies?
Tak, Serwis korzysta z Cookies. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) są to dane informatyczne w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie Użytkownika (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta Użytkownik Strony).
Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści, w tym reklam. Stosujemy cookies, aby zagwarantować odpowiedni standard wygody Serwisu, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań.
Cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości Serwisu do Twoich preferencji;
- optymalizacji korzystania z Serwisu, w szczególności poprzez rozpoznawanie urządzenia końcowego użytkownika,
- tworzenia statystyk,
- utrzymania sesji użytkownika,
- dostarczania użytkownikowi treści reklamowych.
Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownik korzysta z Serwisu, aby usprawniać funkcjonowanie Serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację.
Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, niezależnych od Administratora oprogramowanie zainstalowane przez Użytkownika na urządzeniu końcowym, służące do przeglądania stron internetowych (np. przeglądarka internetowa) wprowadza domyślne przechowywanie Cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione między innymi w taki sposób, aby blokować automatyczną ustawienia Cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym użytkownika. Informacje szczegółowe w tym zakresie dostępne są w ustawieniach i instrukcjach dotyczących oprogramowania (przeglądarki internetowej).
Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej, lecz może to spowodować utrudnienia w korzystaniu z Serwisu.
Postanowienia końcowe
Sklep Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Sklepu Internetowego Administratora.
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany niniejszej Polityki prywatności w przypadku zmian przepisów prawa, wytycznych organów odpowiedzialnych za nadzór nad procesami ochrony danych osobowych, technologii, przy wykorzystaniu której przetwarzamy dane osobowe (o ile zmiana jej wpływa na brzmienie niniejszego dokumentu), a także w razie zmiany sposobów, celów lub podstaw prawnych przetwarzania przez nas danych osobowych.
Aktualna wersja Polityki Prywatności i cookies została przyjęta i obowiązuje od dnia 01.12.2022r.